۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۱
کد خبر: ۶۰۰۵۰۵
آیت الله شب زنده دار:

ماه رجب فرصتی استثنایی برای ترقی معنوی است| انقلاب امری بدیع در تاریخ است

ماه رجب فرصتی استثنایی برای ترقی معنوی است| انقلاب امری بدیع در تاریخ است
عضو فقهای شورای نگهبان ماه رجب را فرصتی استثنایی برای ترقی و تعالی معنوی دانست و بر لزوم بهره برداری کامل از فرصت های این ماه تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محمد مهدی شب زنده دار عضو فقهای شورای نگهبان در درس خارج خود با گرامیداشت حلول ماه مبارک رجب ابراز امیدواری کرد که همگان بتوانند از برکات ماه های رجب، شعبان و رمضان نهایت استفاده را ببرند.

وی افزود: دعاهای وارده در ماه رجب بسیار پرمغز، پرمحتوا و پر اهمیت است و اهداف بسیار بلندی را در برابر انسان ترسیم می کند چرا که ممکن است انسان در اثر غفلت از این که چه مقدار می تواند ترقی کند و به مقامات عالیه برسد اصلا به فکر نباشد و در این مسیر قدم برندارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این دعاهای ماه رجب نشان می دهد که انسان حد یقف ندارد، اظهار داشت: انسان می تواند آنچنان تعالی پیدا کند که به خداوند متعال برسد، ادعیه وارده در این ماه شریف باید خوانده و در محتواهای آن تأمل شود.

وی ادامه داد: انس با این دعاها دریچه های بسیار بزرگی از رحمت و عنایت الهی را به روی انسان باز خواهد کرد، علاوه بر این که ماه رجب به حسب نفس خود دارای اهمیت و ویژگی های بالایی است، در اثر اشتمال بر امور مهمی مانند مبعث رسول اکرم(ص)، میلاد مبارک امیرالمؤمنین(ع)، میلاد مبارک امام باقر(ع) و میلاد مسعود امام هادی(ع) بر اساس برخی نقل ها دارای اهمیت این ماه دو چندان می شود.

آیت الله شب زنده دار ماه رجب را فرصتی استثنایی برای ترقی و تعالی معنوی دانست و ابراز داشت: باید اهتمام کرده و از فرصت های این ماه مبارک نهایت استفاده را ببریم.

وی در بخش دیگر سخنان خود در ادامه تبیین و تحلیل بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی عنوان کرد: رهبری معظم می فرماید"انقلاب اسلامی و نظام برخاسته از آن، از نقطه‌ صفر آغاز شد" این فرمایش رهبر انقلاب یعنی انقلاب اسلامی پیشینیه و الگویی نداشت که از آن الگو بهره برداری کند.

عضو فقهای شورای نگهبان خاطرنشان کرد: ایشان در ادامه فرمودند "اولاً: همه‌چیز علیه ما بود، چه رژیم فاسد طاغوت که علاوه ‌بر وابستگی و فساد و استبداد و کودتایی بودن، اولین رژیم سلطنتی در ایران بود که به دست بیگانه -و نه به زور شمشیر خود- بر سرِ کار آمده بود، و چه دولت آمریکا و برخی دیگر از دولتهای غربی، و چه وضع بشدّت نابسامان داخلی و عقب‌افتادگی شرم‌آور در علم و فناوری و سیاست و معنویت و هر فضیلت دیگر."

وی اضافه کرد: رهبری می فرمایند" ثانیاً: هیچ تجربه‌ پیشینی و راه طی‌شده‌ای در برابر ما وجود نداشت. بدیهی است که قیامهای مارکسیستی و امثال آن نمیتوانست برای انقلابی که از متن ایمان و معرفت اسلامی پدید آمده است، الگو محسوب شود. انقلابیون اسلامی بدون سرمشق و تجربه آغاز کردند و ترکیب جمهوریّت و اسلامیّت و ابزارهای تشکیل و پیشرفت آن، جز با هدایت الهی و قلب نورانی و اندیشه‌ بزرگ امام خمینی، به دست نیامد و این نخستین درخشش انقلاب بود."

آیت الله شب زنده دار گفت: انقلاب هایی که قبل از انقلاب اسلامی ایران صورت گرفته بود یا اسلامی نبودند یا این که اگر اسلامی بودند بر اساس مدل ولایت فقیه پایه ریزی نشده بودند، انقلاب اسلامی امری بدیع و بدون سابقه در تاریخ بود.

محمد قمین
ارسال نظرات